neděle 6. května 2012

No.10. - noční stolek

Tentokrát jsem na začátku měla jen matnou představu o tom, jak by mohl stolek v závěru vypadat.

Jde o odvážnější kousek, především kvůli způsobu patinování. Jde o metodu suchého štětce. Může se jevit, že je to prostě jen "špatně natřené" :o). Takže jsem na dojmy ostatních lidí dost zvědavá.

Pracuji ve špatně osvětlené sklepní  místnosti našeho činžovního domu, takže mne vždy po ukončení práce čekají dvě překvapení. Naštěstí pokaždé šlo zatím o překvapení příjemná. První úžas mne čeká když vynesu věc na denní světlo. Druhé překvapení je po přidání úchytek a drobných dokončovacích úpravách. Tento stolek nebyl výjimkou.
Bílé keramické úchytky podtrhují jemně modrý odstín barvy. Látka pod sklem má zlatý potisk (na fotce to není dobře vidět). Zlatá barva není z mých oblíbených, ale tady sedí a dodává stolku starodávný ráz. Původní stav stolku  najdou zvědavci tady.














6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Toto je TOTALNI blasfemie.
krasna dyha petrena emailem.
pseudoromantika.
lituju nocni stolek a vadi mi nerespektovani kvality prace drivejsich generaci. zpusob "renovace" dokazu pochopit a dokonce s nim sympatizuji, ale v tomo pripade je to naprosto krok mimo.

Milka řekl(a)...

Díky za reakci. Beru si Váš názor k srdci, opravdu, i když není snadné slyšet kritiku. Všichni se stále učíme (když chceme) a to se nejlépe děje přes vlastní zkušenosti.
Přesto se stolek líbil a je prodaný. Nijak tím neomlouvám fakt, že jsem tedy, jak píšete, nerespektovala kvalitu práce dřívějších generací. Je ale velmi pravděpodobné, že by stolek dál stál dlouhá léta někde v garáži. Takto jej někdo znovu používá...
S pozdravem, úctou a s díky za návštěvu blogu,
Milka

M.A.R.K.I řekl(a)...

Mili, je nádherný ....a ty detaily v šuplíku a na desce mu dodaly ten pravý šmrnc .... Marki

Emilka řekl(a)...

Já byla také překvapená, proč jste ten stolek předělávala, ale je to přesně tak, jak píšete. Jinak by dál stál někde v garáži. Mě se líbí původní varianta, ale nevyužila bych ji. A moc se mi líbí i ta nová verze. Ale vím, že sama bych neměla odvahu vzít štětec na něco tak pěknýho :-) Roky bych kolem toho v garáži chodila a nevěděla bych co s tím. Už tam mám dvě skříně :-) fakt.
Jinak se mi moc líbí celý váš blog, krásná práce.

Milka řekl(a)...

Děkuju moc za komentář a Vaši návštěvu Emilko. Nakoukla jsem k Vám na blog. Gratuluji k "dcérečce". Největší změnu člověk prožívá s prvním dítětem, s těmi dalšími už je to v poho :o))

S pozdravem

M.

daada řekl(a)...

Mně se taky moc líbí. Holt vkus má čověk různý. A taky si myslím, že renovace tímto způsobem předmět zase vrátí k životu. Jinak by ho někdo spálil, něchal shnít, vyhodi na zakázanou skládku...